Specified zero levels of atmospheric ash for safe flying
April 19, 2010
CNN kertoo tänään seuraavaa:
Siviilielämän lennot ovat vakavasti keskeytyneet niin kauan kuin on havaittavia määriä vulkaanista tuhkaa ilmassa, kerrottiin CNN:lle Englannin siviili-ilmailuviraston (CAA) taholta.
London, England (CNN) – Commercial European flights will be severely disrupted as long as some levels of ash are detectable in the air, the UK Civil Aviation Authority (CAA) told CNN on Monday.
Vaikka eri lentofirmojen taholta on kasvavaa painetta niin CAA sanoi, että kaikki nykyisten lentokonemoottoreitten valmistajat ovat spesifioineet lentoturvallisuuden takia välttämättömäksi nollatason ilman vulkaanisen tuhkan pitoisuuksille.
Despite growing pressure from air travel groups such as the International Air Transport Association (IATA) and major airlines like British Airways, the CAA said that all current jet engine manufacturers specify zero levels of atmospheric ash for safe flying.
CAA lisäsi, että jollei suihkukonmootteitten valmistajat muuta käytössä olevia erityisvaatimuksiaan, mikä on mitä epätodennäköisintä lyhyellä tai kohtalaisella ajalla, niin restriktioita sovelletaan edelleen.
The CAA added that unless jet engine manufacturers changed their operating specifications, something it added was highly unlikely in the short-to-medium term, the restrictions will continue to apply.
Kun eri tahoilta Euroopan matkailuelinkeinon alueilta kehoitetaan poistamaan tai helpottamaan lentorajoituksia, niin CAA:n puhemies sanoo seuraavaa: Meillä tulee olla näyttöä siitä, että lentäminen on turvallista – nyt meillä päinvastoin on osoitusta siitä, miten haitallista vulkaaninen tuhka on lentokoneille ja tällä hetkellä valmistajien ohjelinjoina on vulkaanisen tuhkan nolla-tason vaatimukset.
Addressing calls from some quarters of the European travel industry to lift or ease flight restrictions, a CAA spokesman said: “We need evidence to prove that it is safe to fly… we have evidence that ash adversely affects aircraft and at the moment the manufacturers’ guidelines are zero rating with respect to ash.”
Siviilielämän lennot ovat vakavasti keskeytyneet niin kauan kuin on havaittavia määriä vulkaanista tuhkaa ilmassa, kerrottiin CNN:lle Englannin siviili-ilmailuviraston (CAA) taholta.
London, England (CNN) – Commercial European flights will be severely disrupted as long as some levels of ash are detectable in the air, the UK Civil Aviation Authority (CAA) told CNN on Monday.
Vaikka eri lentofirmojen taholta on kasvavaa painetta niin CAA sanoi, että kaikki nykyisten lentokonemoottoreitten valmistajat ovat spesifioineet lentoturvallisuuden takia välttämättömäksi nollatason ilman vulkaanisen tuhkan pitoisuuksille.
Despite growing pressure from air travel groups such as the International Air Transport Association (IATA) and major airlines like British Airways, the CAA said that all current jet engine manufacturers specify zero levels of atmospheric ash for safe flying.
CAA lisäsi, että jollei suihkukonmootteitten valmistajat muuta käytössä olevia erityisvaatimuksiaan, mikä on mitä epätodennäköisintä lyhyellä tai kohtalaisella ajalla, niin restriktioita sovelletaan edelleen.
The CAA added that unless jet engine manufacturers changed their operating specifications, something it added was highly unlikely in the short-to-medium term, the restrictions will continue to apply.
Kun eri tahoilta Euroopan matkailuelinkeinon alueilta kehoitetaan poistamaan tai helpottamaan lentorajoituksia, niin CAA:n puhemies sanoo seuraavaa: Meillä tulee olla näyttöä siitä, että lentäminen on turvallista – nyt meillä päinvastoin on osoitusta siitä, miten haitallista vulkaaninen tuhka on lentokoneille ja tällä hetkellä valmistajien ohjelinjoina on vulkaanisen tuhkan nolla-tason vaatimukset.
Addressing calls from some quarters of the European travel industry to lift or ease flight restrictions, a CAA spokesman said: “We need evidence to prove that it is safe to fly… we have evidence that ash adversely affects aircraft and at the moment the manufacturers’ guidelines are zero rating with respect to ash.”
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar